Για να χρησιμοποιήσετε πλήρως τις υπηρεσίες και την τεχνογνωσία ενός δικηγόρου, να βρείτε τον ιδανικό για εσάς και την υπόθεσή σας, πρέπει να δημιουργήστε εμπιστοσύνη και να ξέρετε πότε να απομακρυνθείτε. Η πρόσληψη δικηγόρου είναι πάντα πράξη εμπιστοσύνης. Βάζετε το προσωπικό, επαγγελματικό ή οικονομικό σας μέλλον στα χέρια ενός ξένου. Για να βεβαιωθείτε ότι η επιλογή είναι καλή —και για να διασφαλίσετε ότι λαμβάνετε ό,τι χρειάζεστε από τη σχέση δικηγόρου-πελάτη— βοηθάει να γνωρίζετε ορισμένα βασικά.

Πώς διασφαλίζει ένας δικηγόρος την εμπιστοσύνη σας; Ποια είναι η ηθική της σχέσης δικηγόρου-πελάτη; Πότε αρχίζει και πότε τελειώνει η σχέση δικηγόρου-πελάτη;

Πώς να βρείτε έναν δικηγόρο

Η εκμάθηση ότι μπορείτε να εμπιστευτείτε τον δικηγόρο σας ξεκινά κατά τη διάρκεια της αναζήτησης δικηγόρου. Για να βρείτε κάποιον με τον οποίο νιώθετε άνετα, ζητήστε συστάσεις από άτομα που γνωρίζετε και εμπιστεύεστε, ειδικά αν έχουν προσλάβει δικηγόρο για να χειριστεί την ίδια υπόθεση. Εάν δεν μπορείτε να λάβετε προσωπικές συστάσεις, αναζητήστε μια υπηρεσία παραπομπής δικηγόρου από έναν τοπικό δικηγορικό σύλλογο. Ανεξάρτητα από το πώς βρείτε δικηγόρο, θα πρέπει να τον ελέγξετε. Σε ορισμένες πολιτείες, ενδέχεται να μπορείτε να λαμβάνετε οποιοδήποτε ιστορικό παραπόνων δεοντολογίας από την υπηρεσία που αδειοδοτεί τους δικηγόρους.

Μπορείτε επίσης να αναζητήσετε online κριτικές σε ιστότοπους αξιολόγησης δικηγόρων ή ακόμα και σε κριτικές Google. Εάν είναι ως επί το πλείστον αρνητικές, ίσως χρειαστεί να προχωρήσετε παρακάτω. Εάν εμφανιστούν ζητήματα δεοντολογίας με μια ενδελεχή αναζήτηση, είναι κόκκινη σημαία ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιήσετε αυτόν τον δικηγόρο. Προτείνειται επίσης να αναζητήσετε κριτικές που να μηδενίζουν την πιο σημαντική για εσάς πτυχή της σχέσης δικηγόρου-πελάτη. «Ο καθένας έχει διαφορετικά πράγματα που εκτιμά. «Αν είστε κάποιος που χρειάζεται πολλή επικοινωνία και συναισθηματική υποστήριξη, τότε αναζητήστε μια κριτική που να το υποστηρίζει».

Αφού ελέγξετε έναν δικηγόρο στο Διαδίκτυο, προγραμματίστε μια αρχική συνάντηση ή τουλάχιστον ένα τηλεφώνημα, όπου θα εξηγήσετε την κατάστασή σας και ο δικηγόρος περιγράφει τι θα έκανε για αυτό εάν προσλαμβανόταν. Αυτό θα σας δώσει μια γεύση της προσωπικότητάς τους, του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζουν τους πελάτες και των αμοιβών τους.

Θα πρέπει να σημειώσετε ότι οι συμβουλές που λαμβάνετε σε αυτήν τη συνάντηση δεν είναι νομικές συμβουλές στο πλαίσιο μιας σχέσης δικηγόρου-πελάτη, αλλά συχνά προστατεύονται από το απόρρητο δικηγόρου-πελάτη ούτως ή άλλως. Είτε η υπόθεση σας είναι ένα συναινετικό διαζύγιο είτε διαζύγιο με αντιδικία χρειάζεστε έναν επαγγελματία εμπιστοσύνης.

Τι μπορείτε να περιμένετε από τον δικηγόρο σας

Αφού υπογράψετε μια συμφωνία εκπροσώπησης, ο δικηγόρος σας είναι νομικά υποχρεωμένος να διατηρεί εμπιστευτικές τις επικοινωνίες σας, με λίγες μόνο εξαιρέσεις. Για να διατηρήσουν τις άδειες δικηγορίας τους, οι δικηγόροι πρέπει να ακολουθούν τους κρατικούς κανόνες επαγγελματικής συμπεριφοράς για τη σχέση δικηγόρου-πελάτη. Ένας από αυτούς τους κανόνες είναι το προνόμιο δικηγόρου-πελάτη, που σημαίνει ότι ο δικηγόρος δεν μπορεί να αποκαλύψει οτιδήποτε συζητάτε χωρίς την άδειά σας — ούτε καν σε δικαστήριο. Σύμφωνα με τους Πρότυπους Κανόνες Επαγγελματικής Συμπεριφοράς του Αμερικανικού Δικηγορικού Συλλόγου που διέπουν τη δεοντολογία της σχέσης δικηγόρου-πελάτη: Ο δικηγόρος σας θα πρέπει να έχει βασική ικανότητα στο είδος της νομικής εργασίας που χρειάζεστε ή να συμβουλευτείτε κάποιον που το κάνει.

Ο δικηγόρος σας δεν θα πρέπει να σας εκπροσωπεί ενώ παράλληλα εκπροσωπεί κάποιον του οποίου τα συμφέροντα είναι αντίθετα με τα δικά σας. Ο δικηγόρος σας δεν μπορεί να χρεώσει παράλογες αμοιβές (όπως ορίζει η πολιτειακή νομοθεσία). Ο δικηγόρος σας μπορεί να μην αναμειγνύει τα χρήματα που σας χρωστάνε με τα δικά του χρήματα. Ο δικηγόρος σας δεν μπορεί να κάνει τίποτα παράνομο για λογαριασμό σας.

Πώς ξέρετε ότι μπορείτε να εμπιστευτείτε τον δικηγόρο σας;

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι η επικοινωνία είναι ζωτικό μέρος της οικοδόμησης εμπιστοσύνης. Όταν δεν εμπιστεύεστε τον δικηγόρο σας, μπορεί να προκληθεί πλήρης και ανεπανόρθωτη κατάρρευση της σχέσης δικηγόρου-πελάτη. Για το λόγο αυτό, προτείνουμε να ρωτήσετε τους δικηγόρους για το πότε, πόσο συχνά και από ποιον μπορούν να περιμένουν από το γραφείο του δικηγόρου να επικοινωνήσει μαζί τους.

Ενθαρρύνουμε επίσης τους πελάτες να φυλάσσουν το απόρρητο του δικηγόρου-πελάτη τους. Για παράδειγμα, μην αποκλείετε την άλλη πλευρά της υπόθεσης όταν στέλνετε ευαίσθητες πληροφορίες μέσω email στον δικηγόρο. Αυτό διασφαλίζει ότι δεν θα υπονομεύσετε κατά λάθος την υπόθεση που δημιουργεί ο δικηγόρος για εσάς. Χρησιμοποιήστε όλα όσα έχει να προσφέρει ο δικηγόρος σας Πάνω από όλα, επωφεληθείτε από την τεχνογνωσία αυτού του επαγγελματία που έχετε προσλάβει.

Ξέρουν το νόμο και είναι αποκομμένοι από την περίπτωσή σου με τρόπο που δεν μπορείς να είσαι. “Μέρος του στόχου του δικηγόρου είναι να μπορείτε να πάρετε μια βαθιά ανάσα και να κάνετε ένα βήμα μακριά και θα το χειριστούν για εσάς”.